Kundecases
Alle brands er forskellige, men vores ambition for succes er den samme. Vi arbejder med mange forskellige brands og brancher, og det er bare én af grundene til, at vi ikke har en 1-til-1 formel for succes – men sammen trækker vi i arbejdstøjet.
JYSK
500 ordrer efter
en halv time
Vi har allesammen hørt legendariske Lars Larsen i bedste sendetid på tv med budskabet: “Jeg har et godt tilbud til dig” – nu er det Rasmus og Sandra fra JYSKs eget talentprogram, der står klar med gode tilbud, underholdning, inspiration og meget, meget mere.
- 500 ordrer efter blot en halv time
- 6.000 loyale seere
- 51% fastholdelsesrate
Med JYSK går vi live regelmæssigt med forskellige – og skarpe – tematikker, hvor vi bl.a. arbejder aktivt med balancen mellem retail og ecommerce. Som brand er JYSK ikke bange for gode tilbud, men vi er samtidig bevidste om, at det ikke skal være den eneste ting, som live shopping-konceptet associeres med.
EYDA
Autenticitet vs.
professionalisme
Hvordan balancerer man bedst muligt mellem den personlige autenticitet og en hardcore visuel identitet? Det spørgsmål har vi forsøgt at besvare sammen med EYDA med et skræddersyet live shopping-konceptet som svaret.
- 75% vækst af nye kunder
- 2 dages omsætning på en time
- 100% højere konverteringsrate
Gennem velproducerede lives, der matcher brandets visuelle identitet, og hvor der er fokus på produktet går vi live med EYDA. Vi har fokus på, at det er kvinder i alle aldre og former, der prøver produkterne på – vi tager os tid til at fortælle, sammenligne og besvare spørgsmål. For et fashionbrand som EYDA er det en gamechanger.
COOLSHOP
LEGO i kurven for over
1.4 millioner kr.
Sjov og ballade er efterhånden blevet det bedste synonym for Coolshop. Vi har sat netop dette i klare og yderst velperformende rammer, der gang på gang sikrer salg.
- Visningstid på 188.000 minutter
- 500 ordrer efter blot 30 min.
- 51% fastholdelsesrate
Selvom Coolshops brug af live-formatet er blevet sat i klare rammer, så er det ikke ensbetydende med, at det er blevet kedeligt – vi har valgt at have stort fokus på gamification samt seeraktivering gennem bl.a. stressfyldte nedtællinger, engagementdrevne skattelege, dyster og meget, meget andet. Når dette koges ned sikrer vi organisk spredning, høj seerfastholdelse og masser af omsætning.
ECOOKING
En strategisk del af forretningen
Hvis man arbejder med beauty-produkter ved man også, at de ikke altid er så simple, som de ser ud. Af lige netop den grund arbejder Ecooking med live shopping med fokus på uddannelse, guidance og en stærk relation til kunderne.
- Op til 20% af månedlig omsætning
- 30 min. gennemsnitlig visningstid
- Næsten 100.000 kommentarer
Sammen med Ecooking tog vi et bevidst valg om, at vi vil så tæt på seerne som muligt – bl.a. af den grund valgte vi Anja fra brandets kundeservice som ansigt på Ecooking Live. Gennem strategiske partnerskaber arbejder vi også med GWP’er og lignende for at styrke konverteringen.
COOP DANMARK
Live-salget var større end hele måneden
året forinden
Hvordan sælger man en Thermoblender til et højt prispunkt på 4.000 kr. til Coop-kunder? Man går live i hele landet med tv-kokken Claus Holm, der er ansigt på køkkenserien. Resultatet var en live shopping-kampagne, der overgik hele månedens omsætning det forudgående år.
- +12.000 live-seere
- Live på +150 sider simultant
- Rekordhøj konverteringsrate
Gennem et unikt setup, hvor samtlige Kvickly og SuperBrugsen Facebook-sider aktiveres får vi mulighed for, med et markedsføringsbudget på 0 kr., at nå ud til mere end 12.000 seere i hele landet og ikke mindst interagere med dem i realtid. Bliver det meget bedre? Nej, det gør det ikke.
SMUKFEST
En kommerciel fest pakket ind i sjov og spas
Sammen med Danmarks smukkeste festival klæder vi nye såvel som rutinerede festivalgængere på til sommerens festival med salg af merchandise, oplevelser og guidance. Alt sammen i et underholdende format med masser af interaktion og seeraktivering
- Aktivering af samarbejdspartnere
- Visningstid på +70.000 minutter
- Over 3.000 seere samlet
Samtidig med at skabe unikke seeroplevelser sørger vi også for, at integrere Smukfests rygrad – nemlig de såkaldte legekammerater. Det betyder, at det blev til underholdnings-formater med afsæt i samarbejderne WOLT og Royal og salg af specialdesignede Woden-støvler.
JYSK
500 ordrer efter en halv time
Vi har allesammen hørt legendariske Lars Larsen i bedste sendetid på tv med budskabet: “Jeg har et godt tilbud til dig” – nu er det Rasmus og Sandra fra JYSKs eget talentprogram, der står klar med gode tilbud, underholdning, inspiration og meget, meget mere.
- 500 ordrer efter blot en halv time
- 6.000 loyale seere
- 51% fastholdelsesrate
Med JYSK går vi live regelmæssigt med forskellige – og skarpe – tematikker, hvor vi bl.a. arbejder aktivt med balancen mellem retail og ecommerce. Som brand er JYSK ikke bange for gode tilbud, men vi er samtidig bevidste om, at det ikke skal være den eneste ting, som live shopping-konceptet associeres med.
EYDA
Balancen mellem autenticitet
og professionalisme
Hvordan balancerer man bedst muligt mellem den personlige autenticitet og en hardcore visuel identitet? Det spørgsmål har vi forsøgt at besvare sammen med EYDA med et skræddersyet live shopping-konceptet som svaret.
- 75% vækst af nye kunder
- 2 dages omsætning på en time
- 100% højere konverteringsrate
Gennem velproducerede lives, der matcher brandets visuelle identitet, og hvor der er fokus på produktet går vi live med EYDA. Vi har fokus på, at det er kvinder i alle aldre og former, der prøver produkterne på – vi tager os tid til at fortælle, sammenligne og besvare spørgsmål. For et fashionbrand som EYDA er det en gamechanger.
COOLSHOP
LEGO i kurven for over
1.4 millioner kr.
Sjov og ballade er efterhånden blevet det bedste synonym for Coolshop. Vi har sat netop dette i klare og yderst velperformende rammer, der gang på gang sikrer salg.
- Visningstid på 188.000 minutter
- 500 ordrer efter blot en halv time
- 51% fastholdelsesrate
Selvom Coolshops brug af live-formatet er blevet sat i klare rammer, så er det ikke ensbetydende med, at det er blevet kedeligt – vi har valgt at have stort fokus på gamification samt seeraktivering gennem bl.a. stressfyldte nedtællinger, engagementdrevne skattelege, dyster og meget, meget andet. Når dette koges ned sikrer vi organisk spredning, høj seerfastholdelse og masser af omsætning.
ECOOKING
Live shopping er blevet en strategisk del af forretningen
Hvis man arbejder med beauty-produkter ved man også, at de ikke altid er så simple, som de ser ud. Af lige netop den grund arbejder Ecooking med live shopping med fokus på uddannelse, guidance og en stærk relation til kunderne.
- Op til 20% af månedlig omsætning
- 30 minutters gennemsnitlig visningstid
- Næsten 100.000 kommentarer
Sammen med Ecooking tog vi et bevidst valg om, at vi vil så tæt på seerne som muligt – bl.a. af den grund valgte vi Anja fra brandets kundeservice som ansigt på Ecooking Live. Gennem strategiske partnerskaber arbejder vi også med GWP’er og lignende for at styrke konverteringen.
COOP DANMARK
Live-salget var større end hele måneden året forinden
Hvordan sælger man en Thermoblender til et højt prispunkt på 4.000 kr. til Coop-kunder? Man går live i hele landet med tv-kokken Claus Holm, der er ansigt på køkkenserien. Resultatet var en live shopping-kampagne, der overgik hele månedens omsætning det forudgående år.
- +12.000 live-seere
- Live på +150 sider simultant
- Rekordhøj konverteringsrate
Gennem et unikt setup, hvor samtlige Kvickly og SuperBrugsen Facebook-sider aktiveres får vi mulighed for, med et markedsføringsbudget på 0 kr., at nå ud til mere end 12.000 seere i hele landet og ikke mindst interagere med dem i realtid. Bliver det meget bedre? Nej, det gør det ikke.
SMUKFEST
En kommerciel fest pakket ind i fest og ballade
Sammen med Danmarks smukkeste festival klæder vi nye såvel som rutinerede festivalgængere på til sommerens festival med salg af merchandise, oplevelser og guidance. Alt sammen i et underholdende format med masser af interaktion og seeraktivering
- Aktivering af samarbejdspartnere
- Visningstid på +70.000 minutter
- Over 3.000 seere samlet
Samtidig med at skabe unikke seeroplevelser sørger vi også for, at integrere Smukfests rygrad – nemlig de såkaldte legekammerater. Det betyder, at det blev til underholdnings-formater med afsæt i samarbejderne WOLT og Royal og salg af specialdesignede Woden-støvler.
Bliv klogere
sammen med os
Vores analyse er ret simpel. Vi har alt for længe stået i en limbo mellem fysisk retail og upersonlig ecommerce – men det er indtil nu. Live shopping er hybriden herimellem, og det er i krydsfeltet mellem autenticitet, underholdning og convenience, at fremtidens forretninger vil blomstre.